OM OSS

WASHOLOGI – ”läran om tvätt”  är en ny produktserie som tagits fram utifrån en idé och en marknadsundersökning om tvättvanor.

 

Marknadsundersökningen visade att den egenskap som flest personer tycker är viktigast för tvättmedel är effektivitet och att det är doft och funktion som är viktigast för mjukmedel. Många påpekade att syntetkläder, skjortor och träningskläder luktade unket/svett efter tvätt i 40 grader. Dessutom ansåg en stor andel att snygg design på förpackningarna vore ett plus då de tycker att de produkter som finns på hyllorna idag ser ganska konservativa och tråkiga ut. Alla tillfrågade skulle välja ett miljöanpassat tvättmedel  om de hamnade i en valsituation.

 

OCH DET ÄR NU WASHOLOGI KOMMER IN I BILDEN

Vi vill med Washologi erbjuda en serie med genomtänkta, trovärdiga och personliga produkter baserade på sunda värderingar och ett hållbarhetstänk. Washologi är en kombination av avancerad kemi och ett tydligt doftspråk. Vi vill att dofterna ska väcka känslor såsom:

 

 

   SPORT– Jasmin, är fräsch och lättsamt blommig.

   HARMONI– Lavendel, känd för sina lugnande och balanserande egenskaper.

   LÄNGTAN– Bomullsblomma, mjuk och naturlig är doften som är en storsäljare i Sverige och världen.

   VÄLBEHAG– Mimosa en mjukt blommig och rogivande doft

   HONOM- Bergamott, citrusfräsch och maskulint sportig doft med basnot av sandelträ

    HENNE- Liljekonvalj, ljuvligt doftande av denna vackra blomma, som en sommaräng

 

 

"När du väljer Washologis produkter ska du veta att det du använder är resultat av vårt mål att erbjuda högsta kvalitet,snyggt förpackat med ett miljötänk så bra som möjligt. Vi vill att detta ”måste område” att tvätta ska vara lite roligare. Det ska kort sagt vara enkelt att göra ett bra val!"

 

 

Marknadsundersökningen är gjord på gatan, i butiker och bland vänner, de svarade på ett antal frågor om sina tvättvanor samt preferenser och önskemål om tvätt- och mjukmedel.

 

Frågeställningarna var: vad är viktigast för dig när det gäller tvättmedel, är det något du saknar i de tvättmedel som marknaden erbjuder idag, Vad är det avgörande när du köper tvättmedel,-miljömärkt, effektivitet eller utseende?

 

Om mjukmedel: använder du mjukmedel, i så fall varför?

Vad är viktigt med mjukmedel och vad är det som avgör för dig vid ett köp?

Saknar du något idag?

 

 

 

Copyright © 2016 WASHOLOGI - All Rights Reserved - KONTAKT