Varumärket

Vision

Vi vill erbjuda klädvård som hjälper konsumenterna att förlänga livslängden på sina plagg. Vi vill lära ut hur man tvättar och vårdar sina olika material för att de ska hålla sig fina länge. Målet är att dämpa modeindustrins miljöpåverkan med minskad konsumtion och resursslöseri.

- För en hållbar garderob och framtid.

Story

“Jag var mitt i livet med heltidsjobb, mamma till fyra söner och renovering av huset när idén till WASHOLOGI föddes. När tvättstugan skulle få ett ansiktslyft märkte jag att det saknades något på hyllan. Där man köper kläder och heminredning borde man kan kunna köpa tvättprodukter, både med snygg design, ett trovärdigt miljötänk och hög effektivitet. Jag började kontakta olika tillverkare och processen tog fart med allt från sortiment till dofter, design och etiketter. Ett år senare, augusti 2014, lanserade jag “WASHOLOGI” på skakiga ben. Sedan dess har både jag och WASHOLOGI utvecklats otroligt mycket. Det har varit både spännande, lärorikt och bitvis tufft. Men med mig har jag haft min morfars ord "Man kan bara göra sitt bästa, sen kan man inte göra mer, och om man vågar följa sitt hjärta och det inte går vägen så har man ändå vunnit." Hans ord har gett mig modet att våga, trots risken för att misslyckas. Jag hoppas att du uppskattar WASHOLOGI - kombinationen av design, effektivitet och hållbarhet med underbara dofter.”

Viktoria Widengren

Grundare & VD

Bakgrund

WASHOLOGI betyder “läran om tvätt”. Sortimentet baseras på vad vi lärt oss om tvättvanor och behov utifrån en marknadsundersökning. Undersökningen visade att effektiviteten var den viktigaste egenskapen för tvättmedel, medan doft och funktion var viktigast för mjukmedel. Ett vanligt problem visade sig vara att syntetkläder, skjortor och träningskläder ofta luktade surt efter tvätt i 40 grader. Dessutom ansåg en stor andel att en snygg design vore mycket positiv. Alla tillfrågade skulle föredra miljövänliga produkter.

Detta formade grunderna för vårt sortiment idag, ett sortiment som utvecklas efter era behov.

Dofter

Doftsinnet är vårt starkaste sinne direkt kopplat till våra känslor och våra känslominnen. Därav har våra dofter blivit ett signum för vårt varumärke. Vi önskar att våra dofter kan återväcka ro, kärlek, nostalgi och glädje hos dig varje dag. Det är vardagslyx!

"När du väljer WASHOLOGIs produkter ska du veta att det du använder är resultatet av vårt mål att erbjuda högsta kvalitet, hållbart miljötänk och snygga förpackningar. Att tvätta är ett måste och vi vill göra det måstet lite trevligare. Med vårt sortiment ska det vara enkelt att göra ett bra val!"