Retur & Reklamation

OBS: plockar du ej ut dina beställda produkter måste du kontakta oss via formuläret nedan.

Retur & Reklamation

Info Retur

  • Vid köp av produkter från webbplatsen har du rätt att ångra din beställning inom 30 dagar utan att ange något skäl, med undantag för vad som sägs nedan. Om du vill använda dig av din ångerrätt ska du meddela oss inom 30 dagar från det att du har tagit emot den beställda produkten.
  • När du gör ditt köp via webbplatsen har du rätt att öppna förpackningen och kolla så att produkten är hel men att bryta förslutningen på flaskorna är inte tillåtet, då bäst-före-datumet påverkas. Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen. 
  • Produkterna skickas till oss på Grevgatan 48, 114 58 Stockholm genom returfraktsedeln som du blir tilldelad via e-post när din returförfrågan har bekräftats.
  • Returen skall skickas senast 7 dagar efter att du har mottagit returfraktsedeln.
  • Du ansvarar för den returnerade produktens skick från det att du tar emot produkten till dess att vi tar emot den.
  • Om du ångrar ditt köp innan sändningen har bokats kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig inklusive leveranskostnader.
  • Om du ångrar ditt köp efter att sändningen har bokats kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig exklusive leveranskostnader.
  • Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 7 dagar från den dag vi har mottagit och kontrollerat din retur. Återbetalning sker via det betalsätt som du valde vid beställningen om vi inte uttryckligen har kommit överens om annat. 
  • Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift på upp till 150 kr för returfrakt & hantering som dras av från din återbetalning.

Info Reklamation

  • Vid beställning via webbplatsen har du alltid rätt att reklamera produkten inom tre år räknat från den dag du tog emot produkten. Om du önskar göra gällande fel i produkten ska du kontakta oss så snart som möjligt efter att felet upptäcktes.
  • För att reklamationen ska vara giltig måste den alltid göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. En reklamation som görs inom två månader från det att felet upptäcktes anses alltid vara gjord inom skälig tid.
  • Vi rekommenderar att du undersöker produkterna när du tar emot dem och att du anmäler eventuella skador på emballaget direkt till transportören eller utlämningsstället och antecknar skadorna på frakthandlingarna.
  • Du ansvarar för den reklamerade produktens skick från det att du tar emot produkten till det att vi tar emot den.
  • När vi har tagit emot den reklamerade produkten och konstaterat att reklamationen är giltig kommer vi att ersätta dig enligt gällande lag. Det innebär att felet kommer att avhjälpas eller att vi kommer att byta ut den felaktiga produkten mot en ny. Om det inte är möjligt eller om vi annars bedömer det som mer kostnadseffektivt, kan vi istället göra en återbetalning av det belopp du betalat för din beställning inklusive fraktkostnader.
  • Observera att vi har rätt att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt gällande lag och att vi i sådant fall inte betalar tillbaka eventuella utlägg för returfrakt.

instruktioner

  • Dessa instruktioner gäller både retur & reklamation.
  • Börja med att fylla i formuläret nedan, se till att skriva anledningen för din retur eller reklamation i kommentarsfältet.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Returnerade produkter måste skickas i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Skriv ditt ordernummer samt "Retur" eller "Reklamation" på ett papper och lägg det i returpaketet.